לעיתים קרובות, כשאנחנו מטפלים בלקוחות שלנו, תוצאות הבדיקות האובייקטיביות שלהם (צילומי רנטגן, בדיקות-דם, וכו') אינן תואמות את ההרגשה שלהם. בעוד שהלקוחות מתמודדים עם כאב, לעיתים, הרופאים שלהם אינם יכולים למצוא את הסיבה לכך. מצב זה מוביל לכך שלעיתים אנשים מרגישים שיתכן שהבעיה שלהם "אינה אמיתית" או שהיא "נמצאת רק בראש שלהם". אלא שכאב הוא כאב, ולעיתים, הכאב הוא סובייקטיבי לגמרי. אם תאמר/י לי שכואב לכם, אין לי כל דרך למדוד את הכאב.

אז מה קורה כשאת/ה באים אלי, לפיזיותרפיסטית, בלי סיבה ברורה מדוע כואב לכם? לאמיתו של דבר, העובדה שאין הסבר לכאב שלכם לא מטרידה אותי. נכון, אני ארצה לדעת ולוודא שעשיתם בדיקות מסוימות ששוללות אבחונים אחרים שחשוב לא לפספס אותם. ולא, ממש לא משנה לי אם את/ה או מישהו אחר מגדירים את הכאב שלך כ"אמיתי" או ככזה "שנמצא רק בראש שלך".

האמת, סביר להניח שחלק מהסיבות לכאב שלך כוללות קצת מכל אחת מההגדרות האלה. אם נבחן את הכאב שלך כמצב הנמצא על רצף שבקצהו האחד נמצאת בעיה שבסיסה גופני בלבד ובקצהו השני נמצאת בעיה שבסיסה רגשי בלבד, את/ה תמצאו במקום כלשהו ביניהן. המיקום שלך על הרצף עשוי להשתנות מיום ליום, ותלוי בכל מיני גורמים אחרים. והאמת – זה ממש לא משנה !

מה שמשנה זו ההקלה בכאב שלך.

אז איך אנחנו עושים את זה?

ראשית, אני חושבת שחשוב להיות מודע/ת לקיום האיזון הזה בין המצב הרגשי והגופני שלנו. לאחר מכן, אנחנו רק צריכים למצוא דרכים להקל על הכאב. נוכל להתחיל בשיטות פיזיותרפיה מקובלות להקלה בכאב כגון, מוביליזציה, עיסוי, חום או קור, ושיטות אלקטרותרפיה כדי להתחיל לפרוץ את מחזור הכאב. בנוסף, תמיד יהיה כלול גם מרכיב שידרוש ממך לנוע. המטרה שלנו היא להחזיר אותך לרמת התפקוד הנורמלית שלך ומטרה זו תושג כאשר נצליח להביא את הכאב שלך מעבר לנקודה שבה הוא אינו מפריע לשגרת היום-יום שלך. הצלחה אמיתית בפיזיותרפיה נמדדת לפי המידה שבה הלקוח/ה מצליח/ה לנהל את הבעיה שלו/ה, ואינה קשורה באיזו מידה הבעיה מבוססת על מצב גופני ובאיזו מידה על רגשי.